אימון אישי לאנשים עם צרכים מיוחדים - אסף לב

עלייה באבחוני הספקטרום – ומה מקומנו כמאמנים בתוך המציאות הזו

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מקבלים אבחון הנמצא על הספקטרום האוטיסטי. חלקם צעירים, חלקם מבוגרים, ולעיתים זה מגיע אחרי שנים ארוכות שבהן משהו "לא הסתדר" או "לא הובן עד הסוף".
בעיניי, זו לא תופעה של עודף אבחון – אלא תהליך של הבנה. של דיוק. של מתן שם לחוויות שהיו שם תמיד.

אני לא רופא ולא פסיכולוג. אני גם לא שופט ולא מבקר.
אני מאמן.
והמפגש שלי הוא תמיד עם האדם – לא עם האבחנה.

אימון לאנשים על הספקטרום הוא הרבה יותר מתהליך של "שיפור תפקוד". זה מרחב שמאפשר לאדם להבין את עצמו טוב יותר – את החוזקות, הרגישויות, דפוסי החשיבה והפעולה שלו. בתהליך אימון אישי, אנחנו לא מנסים לשנות את מי שהוא, אלא להעצים את מה שכבר קיים. כשנותנים מקום לקצב הנכון, לשפה האישית ולדרך שבה כל אדם מעבד מידע – נוצרת הזדמנות אמיתית לצמיחה. הרגלים קטנים, מטרות ברורות ושגרה יציבה יכולים לייצר פריצות דרך משמעותיות, לא רק בהתנהלות היום־יומית, אלא גם בביטחון העצמי, בעצמאות ובהרגשה הפנימית שאפשר – באמת – להתקדם.

אימון וליווי אנשים עם צרכים מיוחדים

אימונים אישיים: אימון וליווי אנשים עם צרכים מיוחדים – הספקטרום האוטיסטי

קראו כאן על "אימונים מיוחדים לאנשים מיוחדים"

אחד הדברים היפים שאני רואה שוב ושוב הוא שהאנשים שמגיעים אליי עם אבחון על הספקטרום הם קודם כול אנשים טובים:
אנשים עם לב גדול, יכולות גבוהות, אמביציה, ולעיתים גם כאב שלא תמיד נראה כלפי חוץ.
יותר מהכול – הם אנשים שרוצים להתאמץ, להשתפר, ולהביא את עצמם לידי ביטוי.

האבחון לא מגדיר אותם
הוא רק נותן להם ולסביבה מילים – כלי להבין איך לעבוד, לתקשר ולצמוח בצורה מדויקת יותר.

בתוך תהליך אימון, העיסוק הוא לא ב"מה חסר", אלא במה קיים:

  • איפה החוזקות?

  • מה מניע אותם?

  • איך הם לומדים?

  • מה הדרך הנכונה עבורם לבנות הרגלים, להתמיד, לפרוח? להרגיש שייכים! קראו כאן על "אוטיזם ושייכות" – לגישתי.

פיתוח יכולות חיים לאוטיסטים: תודה שוב לאומנית הישראלי – שירלי רגב: אומנות מתחלפת עם הטבע

למאמן יש זכות גדולה – לראות את האדם שמאחורי הכותרת.
ללוות אותו בתנועה קדימה, בקצב שלו, בקול שלו, מתוך כבוד אמיתי ושוויוני.

אני מאמין שאם נדע לפגוש אנשים כפי שהם, בלי פחד ובלי תיוגים מיותרים – נוכל לא רק לשפר ביצועים או הישגים, אלא ממש לפתוח דלתות לחיים מלאים יותר, משמעותיים יותר, ומדויקים יותר. הבוקר רצתי עם מאומן שלי ליד המקום בו נולדתי והתחנכתי (תיכון מוסינזון הוד – השרון, שם לימד אבי) וחשבתי על זה שאבי הסביר ולימד כל אחד בדרכו וראה בספורט גשר בין בני אדם, בין סמכות לשררה ובין פעולה נעימה וכייפית לבין פעולה "פחות נעימה" – לימודים למשל חחח

בדיוק אז עלתה בי עוד מחשבה ולפיה, האם היכן שילד מקבל ריטאלין, בערך שם מסתיים תפקידי כמאמן ? שכן, משהו אחר "מנהל ומנווט אותו"; האם אנו כמאמנים – מחנכים נכשלנו כאן? לא הצלחנו להשתלט על המיוחדות / על השונות ? עם מחשבה זו המשכנו לרוץ ובהמשך למחשבה זו העילית את אשר אתם קוראים עכשיו.

עד אז, נמשיך להתאמץ הכי טוב שאנו יכולים; וכן – אנו יכולים להתאמץ עוד.

רוצים לשמוע עוד, מעוניינים לקבוע פגישה ולראות האם מעניין לנו לצאת לדרך ביחד . . בשמחה – אני כאן: 8993137 – 052

אסף לב: מאמן ומלווה אנשים עם צרכים מיוחדים (כבר מעל עשור ),

מאמן מנטאלי,

מאמן טריאתלון – "רצים עם אסף"

אסף לב - מאמן מנטלי לספורטאי עילית

אסף לב – מאמן מנטאלי – אימון אנשים עם צרכים מיוחדים, הרצאות העשרה, הכנה מנטאלית לתחרויות ארוכות ונוקשות . .

אסף לב
אסף לב
מודה על חלקי כאן: לאמן! עושה זאת כבר מעל 20 שנה הן כמאמן קבוצת ריצה בכפר - סבא "רצים עם אסף", הן כמאמן מנטאלי לספורטאי עילית והן כמאמן ומלווה אנשים עם צרכים מיוחדים. אז שוב, נעים מאוד, אני אסף לב וכיום אני מאמן באופן אישי חיילים החוזרים משדה הקרב - לפרוק, לשוחח, לדבר ולהביע; זאת ועוד וכמובן כמאמן טריאתלון מאוד נהנה לכתוב תוכניות אימון וללוות אנשים לריצת מרתון, כמו גם, לאמן אנשים באימוני שחייה בים. אנרגיה טובה אמרנו 😉 ✌ 👍 🔅 ואפרופו ים: סדנת הים שלי - "על קו הים" - מעט "שקט מהעולם" בהם אנו משוחחים, מורידים לחצים ומדייקים את החיים ואת העולם העסקי אל מול התנאים והמציאות הדינמית בה כולנו חיים. אז מוזמנים לפנות ממש עכשיו - הווטסאפ זמין כמעט תמיד 🙌

2 Comments

  1. יוחאי הגיב:

    כתבה מעניינת ונוגעת!!!
    בתור מתאמן ב8 שנים האחרונות, עם הפסקות מעטות, הפעילות הספורטיבית בליווי אסף גם הכניסה בי עוצמות מנטליות גדולות וגם את היכולת להכיר בכך שאני מתמודד נפש בעצמי. ולקבל זאת בהדרגה. הסבלנות של אסף יחד עם הכלה מאד גדולה שלו במצבים שהייתי סגור וקצר הם אלה שאפשרו את המשך התהליך. מומלץ בחום.

  2. איל האדום הגיב:

    קפצה לי המילה "ריטלין"…
    רוצה לציין שלדעתי כיום רואים בריטלין פתרון קסם. והיד של הד"ר קלה על פנקס המרשמים.
    מבחינתי נדרש סקר עמוק ורציני, האם לא פשוט יוצר לייצר "זומבים" מיותרים במקום לנסות לרדת לשורש הבעייה.
    (במאמר מוסגר: בימי ילדותי ה"ריטלין" שלנו היה צליפת מגבת מאמא ואם נדרש עונש חמור יותר: החגורה של אבא) לא טוען שזה פתרון טוב יותר, אבל כיום מתעורר בי הרושם שכל ילד שני מקבל ריטלין כדי לקנות שקט תעשייתי.
    כדאי לזכור את הבדיחה על המורה שלא הפסיקה לזמן את ההורים, עד שפסקה בנחרצות: אם הילד לא בא כל בוקר לקבל ממני ריטלין, הוא מסולק מבית הספר… הילד אמר להורים שהוא לא רוצה שיצחקו עליו והמורה אמרה לו שכל בוקר היא תבקש ממנו להכין לה קפה, היא תתן לו את הכוס שלה ובה הריטלין והוא ילך לחדר המורים, יקח את הריטליןוןיביא לה קפה… אחרי שבוע המורה התקשרה להורים ובישרה להם חגיגית שהכל נפלא והילד מקסים, תענוג אמיתי!
    האבא אמר לילד. אתה רואה, הכל טוב, סתם לא רצית ריטלין… זה עושה את העבודה! הילד השיב לו: אבא, אני לא לוקח את הריטלין… אני מפורר את זה בקפה של המורה ואתה לא מאמין, השיעורים עוברים בשקט ובכייף ואנחנו ממש נהנים ללמוד עם המורה הרגועה הזו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.